Siste kommentarar, Sporadisc
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
"DØ, KVITEKRIST" er en veldig fin replikk. Bra stripe.
Cel, 15.04.2008, 14:40
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Lenge siden sist fra denne kanten. Liker stilen her. Fargeleggingen funker den.
Er ikke selv så pissed på han typen, men jo - jeg skjønner hva du mener. Jeg føler det samme for han 'nå blir det stille i fjøset'-karen. Hva faen er up med den reklamen da? Finnes ikke morsom.
Zebula77, 15.04.2008, 12:20
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Ha ha Butikknavnet og dens undertittel var geniale.
Alexander, 15.04.2008, 07:47
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Haha, lo når jeg leste Hufsa. Veldig resolutt tenking. Veldig flott stripe.
VivalaOpium, 15.04.2008, 05:16
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Hehe, i andreruta tar jeg etter et annet blad. Men det var ikke før under fargeleggingen at jeg oppdaget akkurat hvilket blad det var... Da lo jeg godt.
"Har du lyst blir du sjuk" referer forøvrig til at man får matforgiftning av pølsene på Narvesen. Det er ikke deilig.
Borch, 15.04.2008, 00:39
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Nja, man biter ikke hånda that feeds you.
Referanser fra ende til annen her, og jeg kjøper det. Liker spesielt linken mellom Smashmann og Hufsa. Den nye fargeleggingsteknikken vil jeg kalle en suksess.
HerrBarium, 15.04.2008, 00:35
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
Hehe, sluttreplikken ble veldig bra. Og førsteruta er fin, med oppslagene på veggen.
Frk. Blips, 15.04.2008, 00:34
Kommentar til Sporadisc-stripe for 15. april 2008:
han er jo bare i no gamle reklamer?
Jørgen, 15.04.2008, 00:12
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Tatchu:
Har venta lenge på at noen skulle legge merke til det!
Du skjønner at denne hattifnatten brukte å øve seg med svenske kinaputter, og én gang klarte den faktisk å fyre på en. Dessverre/Heldigvis var den bare kraftig nok til å sprenge vekk fingrene hans! :D
Borch, 07.03.2008, 21:39
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Hattifnatter har fem fingre, visste du det? :D
Tatchudorf, 07.03.2008, 20:56
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Likte ideen din, Frk. Blips.
Og igjen, jeg har ingenting imot muslimer. Den stakkars muslimhattifnatten er bare et produkt av medias feilaktige fremstilling av en religion. Dog skal det nevnes at jeg ikke har noen planer om å ha ham med videre. Jeg har nok melka stakkaren for det han er verdt! ;)
Gradientbakgrunnene blir kjedelige, ja, ser det selv. Kommer fortsatt til å bruke det iblant, men ikke fullt så mye.
Uansett så kommer jeg nok til å kjøre en politisk ukorrekt stil framover. Dog vil jeg allikevel prøve å holde det smakfullt, og ikke komme med billige stikk mot alt og alle.
I kveld kommer jeg til å begynne på konseptskisser for en ny serie, så morgendagens Sporadisc-stripe blir muligens den siste, iallefall foreløpig.
Takk for tilbakemeldingene, setter pris på dem! :D
Borch, 07.03.2008, 18:56
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Jøss, jeg hadde faktisk tenkt å foreslå at du fant en ny vinkling på hattifnatten OG jeg hadde tenkt å si for eksempel emo, men jeg droppa det. Helt sant! Hva er egentlig oddsen?
Jeg likte Frk.Blips` idè. Stundentserier er veldig kjedelige synes jeg, men du får satse på det du har virkelig lyst å lage.
Deloty, 07.03.2008, 15:16
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Det fantes ting i middelalderen som ikke inkluderte drager og sverd, Won-Tolla. Poenget mitt var at han burde styre unna klisjéer. Om det er med et sverd i en scene med et mord eller noe sånt hadde jeg ikke hatt noe i mot det, men jeg har ikke lyst til å se enda en serie med poserende sverdbærere og drap i annenhver side. Det fins andre ting, selv i middelalderen.
Cel, 07.03.2008, 14:51
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Forslag til konsept: En vanlig person med en uvanlig tidsforstyrrelse. Han/hun prøver å leve et alminnelig dagligliv, men omgivelsene forandrer seg rett som det er til nær eller fjern fortid eller framtid. Litt sånn teskjekjerringa-syndrom, han/hun krymper ikke, men blir plutselig forflyttet fram eller tilbake i tid (uten selv å endre alder).
Frk. Blips, 07.03.2008, 12:28
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Tegningene er sånn passe, siden du har mye tekst virker det ikke som du tør å satse på mere og bedre tegninger og bakgrunner. Fargegraderingene er kjedelig og oppbrukt etter få striper. Manus er ikke så verst, liker humoren.
hepster, 07.03.2008, 12:12
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Jeg har tydeligvis lavere moralsk terskel enn de fleste, for dette synes jeg var skikkelig morsomt. Fikk meg en god latter her.:)
Zebula77, 07.03.2008, 12:11
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
En suicidal som hindres av naturlover i å ta livet av seg, synes jeg høres for tragisk ut, depresjon og selmordstanker er vanskelig å spøke med uten å begå overtramp. Jeg liker ikke denne stripa heller, fordi den setter likhetstegn mellom muslimer og selvmordsbombere. Det er uhyre få av verdens muslimer som kunne funnet på å sprenge seg selv. Disse gradient-bakgrunnene blir også for heftige.
Frk. Blips, 07.03.2008, 09:25
Kommentar til Sporadisc-stripe for 7. mars 2008:
Vil forresten opplyse om at jeg ikke har noe imot muslimer generelt, eller iallefall ikke de muslimene som ikke roper og skriker. Så lenge de ikke plager meg, så skal ikke jeg plage dem.
Greia til muslimhattifnatten er at han har misforstått så mye. Hvis du hører om en muslim på nyhetene, så er det godt mulig at det er i sammenheng med en fin liten eksplosjon. Dette har muslimhattifnatten feiltolket, og tror at han er nødt til å sprenge seg for å være en god muslim.
For øyeblikket surrer jeg med ideer til min neste serie. Jeg vurderer å bare lage et helt nytt univers. Settingen vil da kunne regnes som fantasy, men vil ikke følge noen trender eller klisjeer.
Én av ideene er f.eks. om en alternativ dimensjon. Hovedpersonene er derfra, men en av dem er et menneske som har strandet der fordi han stilte inn tidsmaskinen sin feil. Han blir ensom og til slutt suicidal, men dessverre/heldigvis er naturlovene annerledes der, og det går ikke an å ta livet av seg.
En annen idé er rett og slett en typisk studentserie, med alle studentlivets gleder og kvaler. Men jeg lurer på om ikke det også kan være litt utbrukt.
Anyhow, forlag settes stor pris på! :)
Borch, 07.03.2008, 00:37
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Takk for tilbakemeldingene! :D
Kunne godt tenkt meg å lage en middelalderserie, men da blir det vanskelig å unngå klisjeene. Min spesialitet vil jo alltid være vikinger og vikingtid, men det er nok også litt utbrukt.
Innlegget til Zatz56 vurderer jeg forøvrig å slette, men vet ikke helt om det vil være riktig?
Metastriper vil jeg prøve å unngå. Dessverre er det noe av det som er morsomst å lage. :P
Jeg har i hvert fall fått en god del ideer om hva som er utbrukte klisjeer (hah! rimte!), og vil prøve å unngå disse.
Takk! :D
Borch, 07.03.2008, 00:31
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Jeg synes hygienevitser(uten ekle bilder) er noe som er altfor lite brukt.
Tekst for hånd, du er god på det.
Muslimhattifnatten kan godt være med. Men skift navn på ham. Det blir altfor rasistisk å anta at en typisk muslim er en selvmordsbomber.
Deloty, 06.03.2008, 19:46
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Ikke lasersverd, og ikke sverd som ikke er lasersverd. Kort sagt ikke sverd. Men det er helt i orden å legge en historie i hvilken som helst tidspoke inkludert middelalderen...
Won-Tolla, 06.03.2008, 17:53
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
dette suger sjukt ass! det er alt for mye tekst, hvorfor spyr dragen? skjønner ikke en drit av dette, og hvorfor er ninjaen så jævlig stygg?????? hva er elefant dildoen?!?!?!?!?!
Zatz56, 06.03.2008, 17:35
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
#1 Jeg er lei av science fiction og fantasy. Du kan egentlig la serien utspille seg i hvilken som helst tidsepoke, men det er kjekt om du klarer å unngå å innkludere
- drager
- lasersverd
- aliens med tentakler, store hoder og / eller alt for humanoide trekk
- zombier som spiser mennesker
- snakkende dyr
- sverd som ikke er lasersverd
- metastriper
- moral
Ditt valg da, tegn det du selv vil tegne eller så blir du demotivert og stopper halvveis.
#2 Bare begynn å tegne en serie du så skal jeg pirke på småfeilene dine etter hvert. Du kommer til å bli irritert, men sannsynligvis også bedre til å tegne.
#3 Tekst for hånd om du kan, det er mye kulere.
#4 Fargeleggingen er ok. Den vil sannsynligvis også forbedre seg etter hvert som du begynner å tegne, men du har definitivt bra nok fargelegging foreløpig.
#5 Nei. Sorry, men jeg liker ham ikke.
Ikke tro at vi mislikte Sporadisc forresten, selv har jeg bare ikke sett nok av den til å kunne gjøre meg opp en skikkelig mening. Kommuniststripa var sykt kul da.
Og jeg tror du er litt radikal fan av både M og EON. Knis.
Cel, 06.03.2008, 16:49
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Zebula77:
Joda, denne serien er helt fersk, men den var egentlig bare ment som litt øvelse, sånn at jeg ikke kaster bort et godt konsept mens jeg er rusten. Dessuten har ikke Sporadisc fått allverdens bra mottakelse; de fleste er visst av den oppfatning at jeg er radikal M-fan. Det stemmer ikke. Jeg er radikal EON-fan! XD
Borch, 06.03.2008, 15:32
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Har ikke denne serien nettopp begynt da?
Håndtekstingen er grei den.
Ellers bare gjør hva du vil angående konsept. Overrask oss!
Zebula77, 06.03.2008, 09:19
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Ja, bildene blir klarer i png enn i jpg. Har jeg lært av datakyndige folk på nettserier...
Frk. Blips, 06.03.2008, 02:16
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
Takk for tilbakemelding, Frk. Blips!
Blir kvaliteten bedre med png?
Gradient-bakgrunnene blir nok litt i overkant iblant, det ser jeg selv, men jeg synes det ofte kan bli litt stivt med én enkel farge.
Med konseptserie mener jeg en serie med faste karakterer, fast setting osv.
Muslimhattifnatten er helt og holdent min egen oppfinnelse. Jeg har ingen interesse av å herme etter M (med unntak av den lille tribute-stripa). Uansett vil jeg sikkert få et ripoff-stempel i den retning hvis jeg fortsetter med en serie der jeg selv er hovedperson, det er ikke til å komme utenom.
Forslagene er tatt til etterretning! :D
Borch, 06.03.2008, 02:04
Kommentar til Sporadisc-stripe for 6. mars 2008:
2: Lagre stripene i png i stedet for jpg-fil.
3: Jeg liker håndtekstingen din, den er leselig.
4: Synes fargeleggingen stort sett er OK, men i akkurat denne stripa er det i overkant mye "regnbue"bakgrunn. Ikke overdriv fancy effekter. (Fancy effekter er i grunnen bare tøys.)
1: Hva legger du egentlig i begrepet "konsepttegneserie"? Alle serier har vel et eller annet konsept. Personlig ser jeg ingen fordeler med å låse seg selv til bestemte regler. Miks fortid, nåtid, framtid, fantasi etter som du lyster, like godt? Hvis M har brukt hattifnatten, har jeg villet droppe den, ellers blir du hengende med M-rippoff-stempelet.
Frk. Blips, 06.03.2008, 01:56
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Ikke? Hovedpersonen spør en annen om noe privat, som ikke egentlig besvarer spørsmålet, før han tusler avgårde. Synes det ligner litt. :P
Borch, 06.03.2008, 00:13
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
dette minner om "Achmed the terrorist"...
Den M-stripa hvor R2-D2 blir spurt om det er no mellom ham og kaffetrakteren på Millenium Falcon? Syns hvertfall ikke den ligna på den...
Jørgen, 05.03.2008, 22:39
Kommentar til Sporadisc-stripe for 17. februar 2008:
ha ha .. sykt bra..
X, 05.03.2008, 21:57
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Riktig, Cel, jeg tenkte på R2D2-stripa!
Er enig med deg; alle serier med okkasjonelle metastriper blir sammenligna med M, og jeg hater det. Ikke for det, M er en god serie, men den er ikke alle seriers mor.
Tar det nok ikke seriøst, nei, egentlig prøver jeg å håne hele prinsippet litt, men får det ikke helt til. :P
Borch, 05.03.2008, 15:56
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Den med R2-D2. Eller den med han mimimimimimimimimi-muppeten jeg ikke husker navnet på. Han har laget flere som ligner. Jeg tipper på R2-D2-stripa.
Forresten ligner ikke seriene, men det har blitt in å si at alle serier med metastriper ligner på M. Selv trodde jeg du seriøst prøvde å ripoffe, men jeg merket at det var direkte ripoff på "take it away". Bra du ikke mente det seriøst.
Cel, 05.03.2008, 14:50
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Kan ikke si jeg husker M-stripa denne er basert på.
Synes den var morsom jeg.
Zebula77, 05.03.2008, 13:08
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Frk. Blips:
Takk takk, jeg prøver så godt jeg kan. For øyeblikket er det rett og slett tegning jeg jobber med. Kan tegne rimelig bra, men det er ofte vanskelig å få det bra til i serier, og jeg har en tendens til å gjøre tegningene litt for enkle.
Uansett: takk for tilbakemeldingene! :)
Borch, 05.03.2008, 02:08
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Gleder meg til konseptserien din ihvertfall, du er flink.
Frk. Blips, 05.03.2008, 01:54
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Frk Blips:
Jeg hermer vanligvis ikke etter M, denne stripa var bare fordi jeg har fått kommentarer på at seriene ligner, noe jeg forsåvidt ikke ser selv.
Sporadisc er ikke noen seriøs serie, og den vil bare gå i en veldig kort tid fremover, kanskje bare noen dager. Dette fordi det bare er så jeg får øvd meg litt før jeg hiver ut en konseptserie.
Dog tar jeg kommentaren din til etterretning. :)
Borch, 05.03.2008, 01:49
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Nei, vil ikke ha ripoffs! Lag dine egne greier, bort vekk fra M.
Frk. Blips, 05.03.2008, 01:30
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Hepster: Det gjorde han nok helt sikkert. Kanskje han til og med ble så inspirert at han bestemte seg for å dra herfra? :D
Borch, 05.03.2008, 00:50
Kommentar til Sporadisc-stripe for 5. mars 2008:
Mullah Krekar digga denne
hepster, 05.03.2008, 00:44
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Jeg lærte denne sangen i barnehagen. Morsomt.
Cel, 04.03.2008, 23:03
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Ahh, men da fikk jeg forklaring på hvorfor jeg ikke tok den, heh.
Zebula77, 04.03.2008, 19:50
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Ja, sangen fra barne-tv!
Deloty, 04.03.2008, 16:27
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Øhh, refereres det til noe jeg ikke har peiling på her?
Tar den ikkje, liksom.
Zebula77, 04.03.2008, 14:07
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Meg like! Husker denne sangen fra barne-tv.
Deloty, 04.03.2008, 12:33
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Flott stripe. Fint med luftperspektivet i sisteruta. Jeg liker tegnestilen, fargene og håndtekstingen. Og så er du imponerende produktiv.
Frk. Blips, 04.03.2008, 10:50
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Alle vet jo at å bruke venstrehånda til slikt er best!
Hawko, 04.03.2008, 00:23
Kommentar til Sporadisc-stripe for 4. mars 2008:
Hahaha, Sibirfengslene er jo også noen jævlige steder her på jorden. Liker at du har fått med de drittkjedelige firkanta sovjetiske bygningene. Ingen kommunistby uten!
Hawko, 04.03.2008, 00:22
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Enig med Jørgen.
Adoken, 03.03.2008, 19:58
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Frk. Blips:
Det vil komme én stripe for dag fremover. :)
Produserer 1-3 stripe(r) for dag, så jeg ligger en del i forkant.
Borch, 03.03.2008, 19:03
Kommentar til Sporadisc-stripe for 18. februar 2008:
Når tegneserievolden innhentes av virkeligheten...
Den var i grunnen ganske Billyg...
Won-Tolla, 03.03.2008, 18:59
Kommentar til Sporadisc-stripe for 19. februar 2008:
Men Pelle da...
Won-Tolla, 03.03.2008, 18:58
Kommentar til Sporadisc-stripe for 20. februar 2008:
Stilig buss. Teppe på gulvet og gode greier.
Og den... den EKSISTERER IKKE! Akk ja...
Won-Tolla, 03.03.2008, 18:56
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Høyrehånda har mye å svare for. *host*host*
Won-Tolla, 03.03.2008, 18:53
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
serien minner om M...
Jørgen, 03.03.2008, 15:37
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Virker som du har lagt ut masse bra striper, men du tjener på å legge dem ut framover i tid i stedet for bakover, da får du med deg flere lesere. Ikke så mange som sitter og blar seg bakover i arkivene.
Frk. Blips, 03.03.2008, 12:28
Kommentar til Sporadisc-stripe for 3. mars 2008:
Fint å bruke venstre av og til da.
Zebula77, 03.03.2008, 12:15
Kommentar til Sporadisc-stripe for 19. februar 2008:
når dukka denne serien opp? utrolig kul!
Jørgen, 02.03.2008, 09:10
Kommentar til Sporadisc-stripe for 19. februar 2008:
Fine parodier, men hvorfor legge dem inn samtidig, bedre å legge inn framover etterhvert. Du får flere lesere da.
hepster, 02.03.2008, 06:33
Kommentar til Sporadisc-stripe for 19. februar 2008:
Bladde gjennom stripene, fine parodier.
Frk. Blips, 02.03.2008, 04:02
Kommentar til Sporadisc-stripe for 16. februar 2008:
Lover bra!
Eirik, 02.03.2008, 03:01
