Siste kommentarer, Nord Stjernen
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Hei. Folkens. Dama har takket for seg. Hvorfor denne kommentariveren nå? Hva dere enn prøvde på så virket det tydeligvis ikke.
Romar, 03.08.2008, 18:30
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Ingen har tvunget henne til noe som helst, Catya. Det stemmer heller ikke at hun bare har lagt ut tre sider her. Hun la ut noen sider for kort tid tilbake også, og tok voldsomt på vei for den aller minste antydning til kritikk. Da hun fikk noen korreksjoner på grammatikken, bl.a. link til rettskrivningsprogram, takket hun dramatisk for seg og beskyldte oss for å ha knust hennes drøm om å bli norsk mangategner.
Frk. Blips, 02.08.2008, 18:24
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Jeg syns virkelig dere burde skjerpe dere. Hun har bare lagt ut 3 sider her,og allerede tvunget til å stenge ned tegneserien. Er det virkelig et slikt intrykk dere vil gi nye folk om Nettserier.no?
Jeg holder med Romar her,Dere burde gi henne en sjangse,ikke skjelle henne ut for så lite.
Jeg har ikke sett/lest Silver Fang,men jeg syns denne tegneserien ser mer norrøn/gammel norsk ut,kan ikke si at den er en rip-off.
Sjerpings Nettserie-folk.
Catya, 02.08.2008, 17:41
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
jeeez!
Går det an å ta seg mer nær av ting?
-Lær deg å ta imot konstruktiv kritikk! (for den er faktisk ikke ment for å skade deg, men for å hjelpe deg!)
Og hvis du hadde vært utlending og dårlig i norsk: si ifra, så hadde folk skjønt det litt bedre! (du kunne jo f.eks. også spørt om stavehjelp, for folk her er egentlig ganske hjelpsomme hvis du viser at du er villig til å forbedre materialet ditt!)
rawmarius, 01.08.2008, 20:20
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Jeg hakker da ikke på Blips, din tresleiv.
Alt jeg sier er at Blips er den siste jeg forventet skulle si noe sånt.
Geremino, 01.08.2008, 20:18
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
geronimo:Hva er det du hakker på blips for, du er jo mye krassere og mere uhøflig selv? Sjerpe seg.
siv helen: Ikke vær overføsom cry baby da, primadonnafakter kan du få når du blir stjerne. Hør på kritikk(men ikke fra geronimo,han drømmer for mye)
hepster, 01.08.2008, 09:43
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Bla litt tilbake så skjønner du kanskje at begeret begynte å bli fullt. Edit: Sorry, hun har slettet det gamle! Men TRO meg.
Frk. Blips, 01.08.2008, 01:59
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Du har aldri drevet med dilling nei, men du har vært veldig tålmodig med veldig mange mennesker.
Du har rett og slett vært en fint eksempel på hvordan vi alle burde vært.
Og du var jo veldig flink med meg og Hepster for noen måneder siden : )
Geremino, 01.08.2008, 01:52
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Geremino, har du bladd tilbake og sett de diskusjonene jeg har hatt med Sivi tidligere? Hun er faktisk 18 år, og jeg har aldri drevet og dillet med folk.
Frk. Blips, 01.08.2008, 01:40
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Kom igjen kvinne! Du er 18 år, og blir butthurt med en gang folk prøver å hjelpe deg å forbedre serien?? Hvis du ikke tåler såpass passer du nok best inn på DeviantArt, ja.
Lysgaard, 01.08.2008, 01:36
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Du, av alle her på nettserier, er den greieste, mest forståelsesfulle kommentatoren jeg har sett.
Det ER en grunn til at jeg ved enkelte anledninger har kalt deg for "mamma Blips"
Og jeg synes den kommentaren din var ganske kvass til å være din stil : (
Geremino, 01.08.2008, 01:31
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Hæ? Skrev jeg noe galt, Geremino? Skjønner ikke hva du mener, helt ærlig.
Frk. Blips, 01.08.2008, 01:29
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Tynn majones i det smørbrødet der Blips.
Og jeg er overasket, av alle her på nettserier.no som kommenterer, så ventet jeg virkelig ikke at noe sånt skulle komme fra ditt tastatur : /
Geremino, 01.08.2008, 01:25
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Fatter ikke hvorfor du la ut på nytt i det hele tatt. Forrige gang du prøvde deg, taklet du overhodet ikke kritikk og trakk deg fornærmet tilbake på overdramatisk vis. Og nå gjør du akkurat det samme igjen.
Jeg ville gitt nøyaktig samme råd til en utlending som var svak i norsk. Det er en ærlig sak å ikke beherske skriftspråk, men da må man erkjenne sitt handicap og alliere seg med noen som kan bistå på det feltet. Ikke forlange at leserne skal godta å bli servert knot.
Nydelig bjørn.
Frk. Blips, 01.08.2008, 00:58
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Søt katt.
essi, 01.08.2008, 00:32
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Og bare for å la snøballen rulle litt til...
Var dette i det hele tatt din egen serie?
Du skreiv en blogg med forslag over 2 serier du ville vi skulle velge mellom, og begge virket som totale rip off's fra andre serier.
Så vidt jeg husker, så var det noe med Chaos emeralds.
Nå kan ikke jeg så mye om Sonic, men jeg veit nok til at akkurat DET er en av primærgreiene i den spillserien.
Og av det jeg ser her, så virker dette som en ganske kjip kopi av Silver fang : /
Geremino, 01.08.2008, 00:26
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Du er på ingen måter profesjonell. Men det er derfor det er så fint at folk våger å gi deg tilbakemelding og kritikk. Blant det negative, finnes det mengder av tips på hvordan du skal forbedre deg.
Hev deg over det du føler er nedlatende, ingenting er personlig, dette er tross alt internett. Men ta til deg råd og tips og øv mer.
Om du stikker halen mellom beina bare fordi folk sier sin mening over det du lager, kommer du aldri langt.
Og ja, rettskriving er viktig, det får ting til å fremstå som mye mer seriøst med en gang. Om du er innfødt eller utlending betyr ingenting her: les korrektur, unngå dialekt(vi har bokmål og nynorsk, velg et av dem) og vær mer selvkritisk på alt.
Da kommer du lengre.
Dadaph, 01.08.2008, 00:15
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Japan har manga. Sverige har tecknade seriar.
Won-Tolla, 01.08.2008, 00:13
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Forskjellen er: du er en 18 år gammel jente, mest sannsyneligvis etnisk norsk.
Du er gammel nok til å bli fortalt sannheten uten å måtte pakke det inn i et smørbrød før vi gir det til deg.
Du kan tegne og fargelegge skikkelig, men du har enda et godt stykke du må gå før du klarer dette skikkelig, slik at du kan eventuelt ha dette som en inntekt.
Hele poenget med nettserier er at dette skal være en "føle seg fram" plass for nye serieskapere, slik at de kan få testet hvordan det er med et ekte publikum til serien sin.
Og begynne å sutre fordi du får kritikk er rent idiotisk, dust yourself off and try again.
Og når du enda en gang blir slaktet sønder og sammen, så PRØV FAEN MEG IGJEN TIL DU KLARER DET!
Det verste jeg ser på nettserier er folk som oppfører seg som deg.
"lol kawaii desu ne', dette er serien min og den er skikkelig KONGE ASS"
Etter første runde med konstruktiv kritikk, dårlig eller ei:
"Hvorfor HATER dere serien min slik? jeg gjør mitt aller beste, nå skal jeg forlate nettserier FOR GODT og jeg skal ALDRI mer tilbake hit, EVER!!"
Så ta rådet mitt til deg, SLUTT MED DEN SUTRINGA!
Du hadde ikke vart èn uke i den virkelige verden med den holdningen!
Geremino, 01.08.2008, 00:11
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Skal si du var dårlig på å takle konstruktiv kritikk. Kanskje like greit at du bare forlater.
Airewathiel, 01.08.2008, 00:04
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. august 2008:
Morsomste stripen jeg har lest på lenge.
Bogskinke, 01.08.2008, 00:03
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Klart, alle får sjansen til å få endevendt sine mer eller mindre originale idéer og få vite hva som går og ikke går.
Beklager hvis det skorter litt på entusiasmen når den syvogtyvende ungdommen kommer ruslende og erklærer at "jeg tegner gærne veien for det er man-ga og det er kult".
Noen som kjenner til sangen om Yankee Doodle? Det var han som "stakk en fjær i hatten og kalte det makaroni". Bakgrunnen er at det på den tiden sangen ble til, var på moten med italiensk livsstil, og de som dyrket den ble kalt "makaroni". Så kom YD til byen og så alle disse spennende menneskene, han ville gjerne bli en av dem men hade ikke råd til nye klær, så han nøyde seg med å stikke en fjær i hatten.
Nå for tiden stikker unge tegnere fjærpennen baklengs i blekkhuset og kaller det manga. ;-)
Stusser litt over logikken i den andre tekstboksen. De voksne skrøt av at de kunne skremme rovdyr, og derfor lå "de andre" (barna altså?) våkne om natten? Ville det ikke være mer naturlig å sove trygt? Vent litt, de var "nesten våkne" - de sov altså såvidt?
Won-Tolla, 31.07.2008, 14:40
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Åååå som jeg gleder meg til side to... Da blir det svart kvitt da!
Sivi, 31.07.2008, 09:49
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Hva er dette - har alle spist grettenblanding til frokost? Gi nå jenta en sjanse. Henger meg på HerrBarium her - planlegg rutene dine, så blir det heller ikke behov for så mye krusedullgress. Perspektivet på hesten/ponnien er bra, men jeg tenker siden dette er den første ruta, burde du kanskje valgt et annet perspektiv som viste hesten forfra. Rute 2 har fin forgrunnseffekt, men mangler noe mer aktivitet i landsbyen. Teksten henleder til at noe holdt øye med dem, og vi ser dyret, men ikke noen det holder øye med.
Fargeleggingen er fin, men om du legger litt mer arbeid i planleggingen av rutene, skisser først, og tusjer etterpå, vil du få jevne sorte streker - som vil gi et mer gjenomført inntrykk og ikke dette skissepreget.
Når det gjelder diskusjonen fanserier/rip-off så anbefaler jeg mine medkommentatorer til å titte litt på DevArt - der det finnes mange eksempler på veldig gode fanziner som for enkelte talentfulle tegnere har ført til oppdrag og jobber. Kanskje begynte de på denne måten?
Husk - det er ikke kun EN mann som tegner Spiderman, for å ta et eksempel. Og dette er da vel fortsatt et serieverksted, er det ikke? Takhøyden bør være såpass at vi ikke stanger hodet i det.
Romar, 31.07.2008, 08:50
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Figurene har du grep om (hest i sprang BAKFRA, det er nok ikke bare bare vil jeg tro), men jeg synes desverre ikke dine kruseduller gjør en videre god jobb i å se ut som gress. Tror det ville vært mer virkningsfullt å tegne noen tuster her og der. I det hele burde du bruke tid på å tegne inn mer tekstur i ting.
HerrBarium, 31.07.2008, 01:18
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Bevisst drømming, din tresleiv, veldig forskjellige ting.
Geremino, 31.07.2008, 01:13
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
På denne tiden skulle du vel vært i seng og prøvd litt drømmetyding?
hepster, 31.07.2008, 01:07
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Ikke hør på Hepster heller, han suger.
Hepster, jeg har faktisk savnet de kommentarene dine om meg.
Si noe mer, det tenner meg <3
Geremino, 31.07.2008, 00:55
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
For ditt eget beste, allier deg med noen som kan hjelpe deg med skrivingen. Du har tegnetalent, og da er det sørgelig å la ubehjelpelig tekst spolere uttrykket totalt.
Frk. Blips, 31.07.2008, 00:51
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
hunden er greit tegna, ikke hør på tegnetips fra geronimo, han har ikke skills selv.
hepster, 31.07.2008, 00:42
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
dårlig grammatikk, ser ut som du tegner bedre.
hepster, 31.07.2008, 00:41
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Jeg visste ikke at vikingene var utlendinger (jaja, nordisk må ikke bety Norge, men likevel).
Beklager, men jeg kunne virkelig ikke annet enn å le av teksten.
Gambit, 31.07.2008, 00:40
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
"Hvorfor kan ikke vi også ha en"
Det er allerede mange norske tegnere som tegner baklengs og kaller det manga.
Won-Tolla, 31.07.2008, 00:39
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Au, hodet mitt...
Jeg er virkelig ikke noe fan av tegneserier som er basert på andre, eller i klarere tekst: Rip off's.
Vær så snill, hvis du følger samme histore/oppsett/karakterbygging elns, så slutt.
Uansett, konstrukiv kritikk og greier...
Fargene på denne siden var ganske eye candy, klare og fine.
Tekstingen var...virkelig dårlig, grammatikkfeil og skrivefeil overalt, nok til at jeg sliter med å forstå setningen uten å lese den 2-3 ganger.
Burde virkelig gjøre noe med det, siden god teksting i tegneserier er alfa og omega.
Perspektivet i første rute var veldig bra synes jeg, men jeg får liksom en følelse av at de løper i oppoverbakke, selv om perspektivet tilsier at de løper rett fram.
Men jaja, jeg venter heller noen dager før jeg sier noe mer, så kan jeg se hvor dette bærer hen : )
Geremino, 31.07.2008, 00:15
Kommentar til Nord Stjernen-side for 31. juli 2008:
Manga er japanske tegneserier. Denne serien er norsk, og dermed ikke manga.
Adamant, 31.07.2008, 00:10
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Bikkja ser grei nok ut, tror ikke noen kommer til å klage på hundene iallefall.
Men om du selv føler noe er galt med anatomien, er noe alltid galt.
Jeg vil anbefale speiltesten. Scan tegningen og speilvend den. Da oppdager du selv feil MYE lettere.
Dadaph, 30.07.2008, 23:55
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Det som kan virke litt rart for noen kan for andre se riktig ut. Her er det bare å finne en stil og design som du selv er komfortabel med, så får alle oss andre bare godta det! (men for å få det sagt, så er den stilen du har valgt å bruke her ganske så fin!)
"Gjør det bedre selv"-prinsippet blir ganske vanskelig her, for alle har sine egne stiler og måter å gjøre ting på!
Bare kjør på, og ikke ta deg så nær av hva andre sier! (men gjerne ta til deg den lærdommen andre kan gi deg!)
rawmarius, 30.07.2008, 22:42
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
"Vis klage over korleis eg tegner hunder så vil eg se deg tegne en hund :)"
Konstruktiv kritikk kalles det, og det er en av de beste sidene ved nettserier. Man sier hva du kunne gjøre anderledes for å få det bedre på en eller annen måte. Du forbedrer deg mye fortere hvis du får andres synspunkter på det du lager, og tegneserier er vel somregel laget for å leses av andre?
Når det gjelder "gjør det bedre selv" biten synes jeg den hører hjemme på barnetrinnet. Veldig få av dommerne i idol kan synge bra, de er likevell mer enn kvalifisert til å si hvem som skal videre og ikke. Kort sagt: Man trenger ikke å kunnne gjøre noe bedre for å si hva som er feil, og her på nettserier sier ikke folk hva som er feil for å såre.
Lysgaard, 30.07.2008, 20:26
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Blå bakgrunn + svart tekst = vondt i hodet.
Endre please?
Og forresten, en litt større snute/kjeve for å mer korrekt anatomi.
Geremino, 30.07.2008, 19:15
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
fin hund, pent tegna
kartonist, 30.07.2008, 18:58
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Nuzzelig bizk, eh bisk.
Valpen heter Nord, og det er han (?) som er stjernen?
Won-Tolla, 30.07.2008, 18:48
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Flott tegnet, men jeg håper orddelingen er bevisst og relevant til historien.
Cel, 30.07.2008, 14:42
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
Da kan jeg slappe av for nå XD
Sivi, 30.07.2008, 14:30
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juli 2008:
nyyYYYYYdelig!! :O ingen klage her i gården nei! *hundeelsker*
Slangeungen, 30.07.2008, 13:30
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
...og meg! :)
nilso, 03.07.2008, 23:51
Kommentar til Nord Stjernen-side for 2. juli 2008:
Hvis du er student burde man forvente noe rettskrivningskunnskaper, men som du sier, det er tegninger som gjelder mest her. Blir interessant å se hva du får til med bedre utstyr. Har du forresten sett filmen "Cry baby" med Johnny Depp? Bra film;-)
hepster, 02.07.2008, 14:39
Kommentar til Nord Stjernen-side for 2. juli 2008:
Ja, det ble veldig vanskelig å se hva som skjer her da, men ser ihvertfall fram til mer fra deg.
Du får spare opp til en scanner da. De er ikke så dyre, tror jeg.
Zebula77, 02.07.2008, 13:17
Kommentar til Nord Stjernen-side for 2. juli 2008:
Veldig uskarpt og utydelig!, men det ser da ut som at du er ganske flink til å tegne!
rawmarius, 02.07.2008, 10:52
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
Det samme gjelder meg! :)
Are, 02.07.2008, 00:23
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
Jeg har veldig lyst til å se denne tegneserien! -skrivefeil eller ikke!
rawmarius, 02.07.2008, 00:18
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
Hehe, har aldri vært lærer, Jørgen. Og hepster skrev ikke noe som helst negativt, han bare linket til nettside for rettskrivningshjelp, hva jeg vil kalle snilt gjort. Jeg skrøt forresten av bildet jeg også, men det blir helt høl i huet om vi bare skal skrive det positive og utelate ting som behøver korreksjon.
Frk. Blips, 01.07.2008, 23:20
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
du må ikke ta deg nær av det hepster sier! du skal lete lenge for å finne en positiv kommentar fra ham! frk. blips var lærer eller no så... ingen som vil du skal dra;)
utrolig flott hund forresten;)
Jørgen, 01.07.2008, 23:17
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
Ærlig talt, Sivi, jeg synes du overreagerer noe ekstremt. Ingen har da vel uttrykt sinne, vi har bare prøvd å komme med konstruktive tilbakemeldinger i beste hensikt. Det meste av vitsen med å legge ut ting på nettserier er å få tilbakemelding fra publikum slik at vi kan forbedre seriene våre. Vi får kritikk alle sammen, det er det vi lærer av. Du burde være takknemlig for at noen gidder å lese og kommentere det du legger ut.
Frk. Blips, 01.07.2008, 23:07
Kommentar til Nord Stjernen-side for 1. juli 2008:
Nei, folk blir sinte fordi du sier at du gir blaffen i velment kritikk. De fleste her håper å bli publisert, og bruker Nettseriers lesere som et prøve-publikum. Hvis du ikke vil ha tilbakemeldinger, hvorfor legger du da ut uferdige ting? Håper forresten du ombestemmer deg med hensyn til serien. Du har i hvert fall avgjort sans for design.
Nils Petter Smeby, 01.07.2008, 23:01
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Det var no voldsom til alle skulle hisse seg opp nå da! Flott man kan ikke skrive noe feil før de kaster deg ut vel -_-'
Sivi, 01.07.2008, 22:52
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Hei jenten, ta en titt her:
http://www.korrekturavdelingen.no
hepster, 01.07.2008, 14:57
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Din egen dialekt har null betydning, her har du jo skrevet dårlig bokmål. Hvis du ønsker å kommunisere et budskap, er det særledes dumt å gi blaffen i elementær rettskrivning, du støter fra deg lesere, og det får prosjektet ditt til å virke useriøst.
Frk. Blips, 01.07.2008, 13:14
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Eg er fra Høyanger og har blandings dialekt og eg gir blaffen i om det skrives i ett eller to :3.
1/3 Trønder
1/3 Sunnfjording
1/3 Høyangering
Men
100% Klin kokos -w-
Sivi, 30.06.2008, 22:06
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Ja, vi får se hva dette blir. :)
Zebula77, 30.06.2008, 19:16
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
Bildet ser mystisk og spennende ut, men dårlig rettskrivning virker veldig forstyrrende. Nordstjernen skal skrives i ett ord. Og det ser ut til at du mikser store og små bokstaver helt tilfeldig.
Frk. Blips, 30.06.2008, 18:25
Kommentar til Nord Stjernen-side for 30. juni 2008:
hm... litt vanskelig å gi noen konstruktive kommentarer ennå, ser bra ut, men... nå vet du hvertfall at jeg har lest den;)
Jørgen, 30.06.2008, 17:48