
| Siste blogginnlegg | ![]() |
Nyaste blogginnlegg av Eirik Andreas Vik:
- Eirik på NRK2 i dag, kult.
- Arkivfoto! GRAFF!
- Molde Seriekokeri
- Deadlinefjas.
- FLEIP Vårspesial ute nå!
- Latterstipendet 2008
- Interniteter
- Vinnerne av juleheftekonkurransen!
- Arild på nye eventyr-anmeldelse på Serienett.
- FLEIP 7 anmeldt i Bergens Tidende.
Nyaste blogginnlegg av andre forfattarar:
- Academic Perspectives on Comics
- Edderkopp-Mannen Error
- ZiP GuN BoOGiE
- 66 - coming to your PC/mac/tunge jobbdata/annet
- Hvordan ser DU ut?
- glad
- Hvilken serie er best?
- Stø kurs
- Ett år...
- HJELP Meg!
- Nytt godtår!
- Avslutningen på julespesialen ...
- Hybellivet i Lokalavisa! : D
- Serieferie - Julenummer! OBS! OPPDATERT BLOGG!
- .
- Justin Case 2009
- Skatt i glass og ramme
- Namneskifte?
- Nettserier-året 2008
- Hva fikk du til jul?
FLEIP 7 anmeldt i Bergens Tidende.
Eirik Andreas Vik, 23.01.2008, 16:44
FLEIP 7 er ute nå, og i den anledning anmeldt i Bergens Tidende.

Kommenter denne artikkelen
Du må vera innlogga på Nettserier.no for å kunne skrive kommentarar. Dersom du ikkje er registrert brukar her, er det heilt gratis å registrere seg.
Logg inn
Kommentarar til denne artikkelen (44)
Utenom det med Dadaph og Arild som jeg er helt enig i synes jeg denne anmeldelsen bare var sugen. Fortjener bedre.
Ofel, 23.01.2008, 16:56
Jeg digger sitatet: "Holger og Hagbart holder det samme middels nivået den har gjort de siste hundre årene". Det skinner så tydelig igjennom at anmelder er noe lei av H&H, uten at han egentlig sier det. Slike subtile kommentarer faller alltid i smak hos undertegnede og får meg til å trekke på smilebåndet.
At det var min serie det gikk utover, det får jeg vel bare leve med ;)
Arne Bye, 23.01.2008, 17:40
Denne anmeldelsen fortjente dere ikke! Må ikke høre på denne dusten^^ Dere er konger alle sammen^^
Kris R, 23.01.2008, 17:58
Prisverdig at de i det minste gir utgivelsen en anmeldelse. Og jeg unner både Bård og Eirik rosen noe så innmari. Antakelig kommer jeg ikke til å være uenig med anmelderen i resten heller, jeg har aldri vært noen fan av verken Holger og Hagbart (jeg heier på Mira, Arne!) eller tidlig Øverlie (ha meg unnskyldt, Tomte, jeg synes mye av det andre du lager er bra).
Frk. Blips, 23.01.2008, 18:13
Anmelderen var overhodet ikke klar over at Flatrock er en serie jeg slutta å tegna for 5 år siden. Men at jeg tegnet like dårlige hender som Øverli DEN gangen får jeg jo bare ta som et kompliment.
Tomte, 23.01.2008, 18:18
Ikke hør på det han sa, Arne Bye!! Jeg bare digger serien(e) dine!! Når jeg kjøpte Fleip bladene var det presis DIN serie jeg gledet meg til. Og Arild da ;-). Uansett... jeg kommer nok til å kjøpe dette nummeret av fleip hvis jeg finner det på Outland.
Fleip bladene er dessutten veldig kule blader med en samling av noen av de beste tegneseriene i Norsk historie. Men ja, denne anmeldelsen sugde rett og slett.
Adoken, 23.01.2008, 18:57
Som jeg har sagt hundre ganger før: det er en person jeg lager serier for. Han heter Arne Bye. Hvis noen andre liker det så er det en ren bonus, og hvis noen ikke liker det so what? Det er meg selv jeg lager serier for. Det var forsåvidt derfor jeg sluttet å lage H&H - jeg likte ikke lenger det jeg gjorde.
Men med andre ord: hva anmeldere mener bryr meg et visst sted. Det er veldig hyggelig når anmelderene liker det jeg lager, men i motsetning til visse andre her så blir jeg ikke deppa av at anmelderen ruller terningen til en toer. Det bryr meg ikke.
Arne Bye, 23.01.2008, 19:37
Jeg husker da det første Arild-albumet fikk slakt i danske Seriejournalen. Jeg tror ikke jeg lo bedre av noe annet i 2007. Så herlig at den danske serieanmelderkremen(det med krem vet jeg egentlig ikke, men nettstedet virker da stort nok) får kloa i en tegneserie basert på en stakkar fra nabobygda til nabobygda til bygda tegneren selv bor i, og han som igjen har laget alt sammen på gutterommet fordi han ikke har venner og vil unngå å kjede seg under sommernettene.
Jeg mener, det er jo genialt å tenke på.
Eirik, 23.01.2008, 19:58
Halvslapp eller ikke, at det er reklame det kan ingen komme ifra.
Har BT anmeldt noen andre Fleip, og hvilken terningside fikk de i så fall?
HerrBarium, 23.01.2008, 20:09
HA HA... likte den om Arne Bye og den utrolig halvslappe serien holbert og hagbert. Ellers la dette være en oppvåkning. Kommentarene fra halvslappe kvisete gutteromstegnere her på bruket er ikke like mye verdt i den virkelige verden. FLEIP er et halvslapt produkt, dog all ære for at de gir folk en sjangse.
hepster, 24.01.2008, 06:53
Slår mammaen din deg hepster, siden du er så aggressiv hele tiden? ;)
Arne Bye, 24.01.2008, 10:43
Ja, men det hjelper ikke Arne. Ser du er skikkelig vonbroten over den dårlige anmeldeldelsen, det viser alle hentydningene at du ikke bryr deg;-) Ser fram til Mira dog.
hepster, 24.01.2008, 14:42
hepster er agressiv fordi moren hans ikke elsker ham nok til å slå ham engang
eller så har han løpetid...
Jansson, 24.01.2008, 14:45
ps. den heter Holger og Hagbart ikke ''holbert og hagbert''
Jansson, 24.01.2008, 14:47
Det er mer den grenseløse irritasjon som ditt åsyn påfører meg som gjør meg vonbroten som du så pent fremlegger det.
Du får tro akkurat hva du vil. Jeg er bare så møkklei av dine nedlatende kommentarer her inne. Greit at du ønsker å fremstå som en ekspert, og jeg godtar at du ikke liker Holger og Hagbart. Men nedrakking det liker jeg ikke, uansett hvem det går utover.
Arne Bye, 24.01.2008, 14:51
jeg syns H&H er bra jeg!
jeg var en av de som ble skuffet når du ikke ga ut flere striper
Jansson, 24.01.2008, 14:54
Hei Arne min venn, du har en liten fanboy som heter jansson her inne, selg ham alle albumene dine så bruker han gjerne opp lommepengene dine. Har aldri sett en anmelder som har synes at Holger og Hagbert har vært bra. Det er en dårlig serie fra en ellers lovende kunstner. DU ER flink du Arne og du trenger noen å hate tydeligvis...greit det, bare hat meg;-)
hepster, 24.01.2008, 14:58
Oi, psykolog også! Duverden hvilke talenter du sitter inne med. Men det jeg mener er at det koster deg så lite å holde en saklig tone. Se på denne anmeldelsen. Herr Wehus liker ikke H&H, men han klarer å formidle det uten å være nedlatende. Derfor liker jeg det sitatet selv om det ikke er til min fordel. Der har DU noe å ta til deg, for slik du skriver kommentarer nå så fremstår du som en prepubertal snørrunge med et markeringsbehov. Men siden jeg er humanestetiker (ikke humanetiker, men humanestetiker - jeg tror på det vakre i mennesket) så innbilder jeg meg at selv du kan bedre deg.
Siden du ber om det: http://www.bt.no/kultur/litteratur/article67164.ece Terningkast fire sto det i papirutgaven. Samme anmelder ga "Temmelig Vemmelig" terningkast to tre år senere, og det gjør jeg ikke noe forsøk på å skjule.
Arne Bye, 24.01.2008, 15:09
Jeeezz Arne, du må alltid ha siste ordet. Noen av oss er ment å bli elsket og noen av oss en ment å hates, thats life!
hepster, 24.01.2008, 16:41
Ånei, hepster har svart! Da må jeg skynde meg å skrive noe slik at han ikke får siste ordet!
Men takk for at du leser FLEIP i hvertfall ;)
Arne Bye, 24.01.2008, 17:12
Jeg skal lese denne mere grundig når jeg kommer hjem seinere i kveld, men det jeg fikk med meg her på slutten... hepster får det til å høres ut som han gjør noen en tjeneste ved å gjøre seg hateverdig - tror nok heller det er andre som gjør han en tjeneste ved å la han få sjansen til å tro at han er hatet... (dette kommer relativt høyt opp på lista over ting jeg trodde jeg aldri skulle komme til å skrive :-P) Skal nok få lest bladet snart, og.
Are, 24.01.2008, 19:26
Her synes ikke din eminente sarkastiske brodd kommer godt nok fram Arne, høres mere ut som en fornærma guttunge:-) Are: Saywhat?
hepster, 25.01.2008, 00:09
Sikker på at du ikke leste en av dine egne poster nå? ;)
Arne Bye, 25.01.2008, 00:12
Det eneste jeg hører fra Hepster er det som underbygger teorien min om at han er et vakuumbasert vesen som ikke har noe liv annet en det han finner på internett.
Og for litt ekstra oppmerksomhets skyld, så oppfører han seg som en arrogant besserwisser p et lite, uskyldig nettsted som heter nettserier.no, der han bruker mesteparten av tiden sin på å ødelegge motivasjonen for unge, håpefulle talenter.
Makes perfect sense.
Geremino, 25.01.2008, 02:54
Arne; Du er gææærn du.
Gereonimo: Du er bare snål selv, tror ikke du har annet liv enn du frømmer i sekten din. Og unge håpefulle talenter er der svært få av...men arne er en av dem.
hepster, 25.01.2008, 09:20
Du begynner å gå litt tom for argumenter når du kaller det å drive med bevisst drømming for en "kult".
Stikk heller å plag scientologien litt du.
Geremino, 25.01.2008, 12:11
Eller trøst Scientologien litt. Tom Cruise har jo nettop blitt sammelignet med Goebbels av en tysk historiker, så han blir nok glad ;-)
Jonas, 25.01.2008, 12:13
hvorfor får ingen til å skrive navnet til Geremino når de sier noe frekt til ham?
Adamnit skrev det alltid feil ikke si at Hepster begynner også?
Jansson, 25.01.2008, 12:20
Merkelig det der Jansson, at Adamnit, kritikeren og Hepster ikke klarer og skrive Geremino.
Kanskje det har en....SAMMENHENG? D:
Geremino, 25.01.2008, 12:23
Har alltid trodd at de tre var en og samme person.
Adoken, 25.01.2008, 15:57
kritikeren Alfred hepster Hansen?`
det fulle navnet på hva vi kaller tegnedauden
ganske likt svartedauden bortsett fra at man ikke blir sjuk bare grenseløst irritert...
Jansson, 25.01.2008, 17:44
Åh, du hildrande duh! Nå har småfrøene sluttet å dele på den ene hjernecellen og fått en hver som de har lagt sammen til en hjernetrust. Alt kan skje nå:-)
hepster, 25.01.2008, 19:23
Heey! Jeg har en teori. Kanskje hepster er en slik fyr som alltid er blid og aldri nedlatende i virkeligheten. Dermed sitter han inne med kjempestore mengder frustrasjon og må ta det ut på fremmede mennesker han kommer i kontakt med på internett. Han er også veldig redd for at noen skal kunne jobbe seg opp til å lage tegneserier på hans nivå, så han prøver å demoralisere alle fremtidlige trusler. Ergo forsøker han å slå to fluer i en smekk.
Må innrømme at jeg blingsa litt på navnet Geremino de 4 første gangene jeg også. Det ligner for mye på det kjente og kjære uttrykket "Gerenimo". Slikt man sier når man kaster seg utfor en klippe etc.
Deloty, 25.01.2008, 19:52
DET skal være GERONIMO, etter den kjente Apache indianeren.
hepster, 25.01.2008, 20:39
Hvilken herlig diskusjon! Og alt dette fordi mammaen til hepster slår ham! :)
Arne Bye, 25.01.2008, 21:20
Fint at du ikke kommenterte påstanden min. Den som tier samtykker vettu.
Deloty, 25.01.2008, 21:25
Nope, jeg kaller meg for Geremino, og det skal være slik.
Ja, det ligner på Geronimo, og det har sin naturlige grunn i at navnet er inspirert av han.
Jeg kunne såklart KALT meg Geronimo, men siden jeg ikke er han, så synes jeg det blir teit, derfor ordnet jeg det til noe eget.
Uansett, Hepster.
Jeg er veldig enig i Arne Bye sin grunn til at du oppfører deg som en...arrogant AD/HD småunge.
Det er gøy nok å trolle deg, men det begynner å bli litt kjedelig når du ikke kommer med noe mer saklig en "omglol, GerONIMO har en KULT" og "Småfrø, gjør leksene deres".
Stikk heller ut og skaff deg noen venner, gjerne en kjæreste, det pleier å hjelpe stort på selvtilliten: )
Og HVIS du har så utrooooolig mye sinne inni deg, så stikk til 4chan.
Geremino, 25.01.2008, 21:55
Noen av dere har åpenbart for mye fritid.
Frk. Blips, 25.01.2008, 22:03
Hva forventer du? jeg tegner tegneserier, jeg er verdens mest asosiale menneske.
Geremino, 25.01.2008, 22:09
Jeg liker Holger & Hagbart. Den er ikke hysterisk morsom hele tiden, men jeg humrer av bortimot hver eneste stripe. Det er ikke alle etablerte serier med suksess jeg kan si det om! Når det gjelder sidene som sto i Fleip, er ikke de av det beste jeg har lest av H&H, men det holder jevn høy kvalitet. Holger & Hagbart anser jeg dessuten som en dokumentasjon over serietegneren Arne Bye sin utvikling (som er formidabel) og det er jo interessant i seg selv ;) Gleder meg til å se mer av Mira som virker veldig lovende utfra det jeg har sett så langt!
nilso, 25.01.2008, 22:31
Takk for det nilso! Jeg må vel legge til at jeg ikke liker de stripene som er i Fleip 7 så godt - de er tegnet på slutten av 2004/begynnelsen av 2005 og representerer en Arne Bye som begynner å bli lei av H&H og vurderer å finne noe annet å gjøre. Pluss at han er frustrert over at den nye scanneren hans ikke virker slik han vil :P Skjønt jeg ler fortsatt av stripe #340 (nest nederst på side 46). Men jeg har lovt Kristian at han skal få trykke alle stripene av H&H som ikke er trykt før (siden han ikke får overtalt meg til å utgi flere album) og det er 159 striper det. Så H&H er med i hvertfall til Fleip 14.
Som en artig funfact så drar jeg frem at H&H nesten holdt på å få sin avisdebut i hjembygda di, nilso. Jeg var i forhandlinger med Avisa Sør-Trøndelag så tidlig som høsten 2002, og jeg husker den daværende redaktøren var veldig ivrig og prøvde å finne en løsning, men til slutt måtte han bare beklage og fortelle at avisa ikke hadde plass eller råd til å slippe meg til på daværende tidspunkt, men ba meg holde kontakten så kanskje det kunne løse seg senere. Vel, han fratrådte stillingen et halvt år senere, så jeg har ikke snakket med noen i Avisa-ST siden da. Men kanskje jeg burde kontakte dem igjen?-
Arne Bye, 25.01.2008, 22:48
Jeg synes du burde kontakte dem igjen. Nå har jeg forsåvidt selv tenkt å kontakte dem ganske lenge, men motet har liksom sviktet. Når det er snakk om lokalavisa blir det plutselig så veldig OFFENTLIG... Når dét er sagt, Mira kunne jeg godt tenkt meg som stripe i stedet for Billy, som de kjører som dagstripe nå, - eller evt. i stedet for Lagunen som de kjører hver Lørdag. Dersom jeg selv skulle tulle til å sende inn noe, blir vi neppe konkurrenter uansett. Avisene later til å anse enrutere på linje med kryssord, matoppskrifter og kjerringråd etc, og plasserer dem laaangt utenfor tegneseriesidene...
nilso, 26.01.2008, 01:15
Jansson, 27.01.2008, 13:41
Olaf, 27.01.2008, 22:50
Nettserier.no - Nätserier.se - Webcomics.dk
Sidene er drive av Solstrand Tekst og Bobler, Søndre Tollbodgate 17, 9008 TROMSØ. E-post: post@nettserier.no. Vevmeister: Olaf Moriarty Solstrand.








